Das MaKey MaKey-Board ist eine kleine Platine, mit dem sich leitfähige Objekte in Computertasten umwandeln lassen. Innert kürzester Zeit lassen sich damit kreative, auf Berührungen reagierende Installationen herstellen: Musikinstrumente, Computerspiele und vieles mehr!
Betriebsystem:
Mac OSX, Win
Bildungsstufe:
Zyklus 1, Zyklus 2
Fach:
Informatik, Medien und Informatik (LP21), Robotik/Mikrokontroller
Programmiersprache:
Google Workbench, Scratch
Schnittstelle:
USB
0 von 0 Bewertungen
Durchschnittliche Bewertung von 0 von 5 Sternen
Bewerten Sie dieses Produkt!
Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit anderen Kunden.
Anmelden
Keine Bewertungen gefunden. Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit anderen.
Fünf Paar Krokodilklemmenleitungen (rot, schwarz, grün, gelb und weiss) mit Kunststoff isolierten 35mm Krokodilklemmen an jedem Ende.
Länge 500mm.
Drahtstärke 14/0,12 mm (22AWG).
Maximaler Strom 0,5A.
Rolle à 100 Meter
Klasse 5 flexibler Kupferleiter Fester Temperaturbereich -30... 70 °C Für den Einsatz in Schaltersteuerungen, Relais- und Instrumententafeln, internen Anschlüssen, Motorstartern und Steuerungen
Inhalt:
100 Laufende(r) Meter
(CHF 1.30* / 1 Laufende(r) Meter)
Perfect for classrooms, schools, districts, workshop teachers, and anyone else that wants all their Makey Makeys in a really nicely organized briefcase. The Makey Makey STEM Kit is a distillation of 12 Makey Makeys, 12 booster packs and some extra parts for when you want to invent something even bigger.
The Makey Makey STEM Pack contains:
12 Makey Makey Classics
12 (6ft) Alligator Clips
12 (6ft) Connector Wires
63 extra Alligator Clips
144 New and Improved Connector Wires (for the back)
12 Makey Makey-Optimized Conductive 6B Pencils
In addition, each of the 12 Makey Makeys in the STEM Pack has its own box that comes out of the case containing the Makey Makey, USB cable, 7 alligator clips, and how-to booklet.
20 fun and inventive Makey Makey projects for Makers from beginner to expert
This hands-on guide is filled with DIY projects that show readers, step-by-step, how to start creating and making cool inventions with the Makey Makey invention kit. Each project features easy-to-follow, fully-illustrated instructions and detailed photographs of the finished gadget. Readers will see how to apply these skills and start building their own Makey Makey projects.
20 Makey Makey Projects for the Evil Genius starts off with very approachable introductory projects, making it a great starting point for beginners. It then builds to more challenging projects, allowing more experienced users to go further by incorporating technologies like Raspberry Pi, Processing and Scratch programming, 3D Printing, and creating wearable electronics with Makey Makey. Projects are divided into four categories: “Fun and Games,” Interactive,” Hacks and Pranks,” and “Makey Makey Go.”
No prior programming or technical experience is required
Basic enough for beginners, but challenging enough for advanced makers
Written by two educators who believe in fostering creative innovation for all
About the Authors
Colleen Graves is a high school librarian and blogger, obsessed with Learning Commons transformations, Makerspaces, technology education, making stuff, and getting girls involved in STEM. She offers the unique perspective of starting/creating two different makerspaces and Girl STEM groups in established public schools.
Aaron Graves is a school librarian with 15 years of experience. He is a mash-up of robot geek, book lover, and tech wizard. Aaron gained his perseverance for projects through collaborative and interactive art experiences as a member of the Good/Bad Art Collective.
An assortment of colored wires: you know it's a beautiful thing. Six different colors of stranded wire in a cardboard dispenser box. Sit this on your workbench and stop worrying about having a piece of wire around!
33 Projekte rund um das kreative digitale Gestalten mit Kindern und Jugendlichen in der Schule, in der Freizeit und MINT-Initiativen werden in diesem Handbuch vorgestellt. Dazu werden Hintergründe zum Making beschrieben. Unter den Projektbeschreibungen sind Konzepte für offene digitale Werkstätten für Kinder, Jugend-Hackathons, Makerspaces an der Schule, Workshop-Angebote und Unterrichtsstunden rund um 3D-Modellierung, Optik, Stereoskopie und virtuelle Realität. Ob Programmieren, 3D-Druck, Fotografie mit Smartphone oder Trickfilmerstellung mit Tablets, das Löten von LED oder die Arbeit mit Raspberry Pi, dem MaKey-MaKey-Kit oder andere neue und alte Werkzeuge: Immer dreht es sich darum, wie gemeinsam mit Kindern die Welt rund um Digitales und Technik kreativ gestaltet und neu erfunden werden kann. Dabei werden bevorzugt Projekte beschrieben, die auch von Einsteiger/innen umgesetzt und für eigene Zwecke angepasst werden können: Upcycling, Müllvermeidung, Partizipation, günstige Materialien und kostenlose Tools sowie weitgehende Verzicht auf speziellle und teure Bausätze sind dabei Grundlage der Auswahl.
Mit Beiträgen von Ralf Appelt, Matthias Andrasch, Silvana Aureli, Dominik Bartel, Gerhard Brandhofer, Henrike Boy, Guido Brombach, Martin Ebner, Gerald Geier, Steffen Griesinger, Tobias Hübner, Julia Kleeberger, Gregor Lütolf, Victoria Mader, Kurt Meister, Werner Moser, Kristin Narr, Zwetana Penova, Markus Peißl, Hans-Bodo Pohla, Ingrid Reip, Eike Rösch, Bettina Scheurer, Martin Schön, Sandra Schön, Björn Schreiber, Christine Schwarz, Daniel Seitz, Friederike Siller, Markus Sindermann, Michael Spitzer, Michael Tillmann, Karin Winkel, Mathias Wunderlich, Isabel Zorn und Yvonne Zylka.
Viele Dinge, die wir kaufen, sind schon fertig aufgebaut. Wie sie angefertigt werden und wie es darin aussieht, erfahren wir normalerweise nicht. Dabei gilt: Wer eine Taschenlampe bauen kann, hat auch verstanden, wie sie funktioniert - und muss zudem keine kaufen."Probieren, hinterfragen und kreieren" ist das Motto dieses Buchs, das sich an Eltern und Pädagogen richtet, die mit kleinen Tüftlerinnen und Tüftlern im Alter von fünf bis zehn Jahren spannende Projekte durchführen wollen. Ausprobieren und Experimentieren sind die Basis von neuem Wissen. Statt passiven Konsumenten wünschen wir uns aktive Gestalter, die mit Erfinder- und Entdeckergeist ihre eigenen Ideen umsetzen und durch erwachsene Begleiter zum eigenständigen Basteln und Denken animiert werden. Von ersten Stromkreisen bis zum Malroboter: Mit den präzisen Fotoanleitungen richtet sich das Buch sowohl an Anfänger als auch Fortgeschrittene.
The SparkFun Inventor’s Kit (SIK) is a great way to get started with programming and hardware interaction with the Arduino programming language. The SIK includes everything you need to complete 16 circuits that will teach you how to read sensors, display information on an LCD, drive motors, and more. You don’t need any previous programming or electronics experience to use this kit.
The full-color SIK Guidebook (included) contains step by step instructions of how to connect each circuit with the included parts. Full example code is provided and explained and even includes troubleshooting tips if something goes wrong.
The kit does not require any soldering and is recommended for beginners ages 10 and up. Version 3.2 of the kit adds a new Simon Says circuit experiment with all the LEDs and tactile buttons you will need to complete it, and a new full-color guidebook.
Circuit Examples:
Circuit 1: Blinking an LED
Circuit 2: Reading a Potentiometer
Circuit 3: Driving and RGB LED
Circuit 4: Driving Multiple LEDs
Circuit 5: Push Buttons
Circuit 6: Reading a Photo Resistor
Circuit 7: Reading a Temperature Sensor
Circuit 8: Driving a Servo Motor
Circuit 9: Using a Flex Sensor
Circuit 10: Reading a Soft Potentiometer
Circuit 11: Using a Buzzer
Circuit 12: Driving a Motor
Circuit 13: Using Relays
Circuit 14: Using a Shift Register
Circuit 15: Using an LCD
Circuit 16: Simon Says
Kit Includes:
SparkFun RedBoard
Arduino and Breadboard Holder
SparkFun Inventor’s Kit Guidebook
White Solderless Breadboard
Carrying Case
SparkFun Mini Screwdriver
16x2 White on Black LCD (with headers)
74HC595 Shift Register
2N2222 Transistors
1N4148 Diodes
DC Motor with Gear
Small Servo
SPDT 5V Relay
TMP36 Temp Sensor
Flex sensor
Softpot
6' SparkFun USB Cable
Jumper Wires
Photocell
Tri-color LED
Red, Blue, Yellow, and Green LEDs
Red, Blue, Yellow, and Green Tactile Buttons
10K Trimpot
Piezo Speaker
330 and 10K Resistors
Documents:
SIK Guide
Online Experiment Guide
SIK Teaching Curriculum
SIK Code Library
Dimensional Drawing (Carrying Case)
SIK V3.2 Wish List
Das MaKey MaKey-Board ist eine kleine Platine, mit dem sich leitfähige Objekte in Computertasten umwandeln lassen. Innert kürzester Zeit lassen sich damit kreative, auf Berührungen reagierende Installationen herstellen: Musikinstrumente, Computerspiele und vieles mehr! Dies ist ein Ergänzungsset zum Littlebits Premium Kit.
The MAKEY MAKEY Bit turns everyday conductive objects (like bananas) into triggers that control your circuit and even your computer. You can connect the MAKEY MAKEY Bit to these objects using alligator clips.
When you connect the MAKEY MAKEY Bit to your computer with the micro USB cable it can act like a keyboard or mouse, controlling LEFT ARROW, RIGHT ARROW, and SPACE/ CLICK. For example, when you touch the SPACE/CLICK pad and an EARTH pad, it is the same as pressing the spacebar or left click on your mouse.
The MAKEY MAKEY is able to turn everyday objects into touchpads by using the object or conductive material to complete a connection between either one of the EARTH pads and any one of the three keypads (LEFT ARROW, RIGHT ARROW, SPACE/CLICK).
To get a quick sense of how this works, hook up a power Bit to any of the three input bitSnaps of your MAKEY MAKEY Bit, and turn the power on. Place one finger on the EARTH pad, then another finger on any of the three keypads – the signal indicator (small LEDs below each keypad) for the corresponding keypad should light up, because you are conductive!
POWER
The MAKEY MAKEY Bit can run on both the 9V(p1) and USB(p3) power Bits. The power Bit can be connected to any of the three input bitSnaps on your MAKEY MAKEY Bit, but will only power the input Bits that it is snapped to. If you want to power all three inputs with a single power, you will need to use a fork or powerSnaps. The MAKEY MAKEY Bit does not draw power through its micro USB port – it will require a power input when connected to a computer.
CONDUCTIVE MATERIAL
Using your alligator clips, you can connect your MAKEY MAKEY Bit to almost anything. Attach an alligator clip to one of the EARTH pads and another alligator clip to any one of the three keypads (LEFT ARROW, RIGHT ARROW, SPACE/CLICK). Attach the free ends of the alligator clips to objects and materials around your household to see if they are conductive.
Keep in mind that touching the free end of the alligator clips with your hands will complete a connection, triggering the MAKEY MAKEY Bit – this might make you think an object is conductive, even if it isn’t.
All metals are conductive in varying degrees of sensitivity. Aluminum foil and aluminized tape are especially handy for making conductive surfaces. Most fruits and vegetables are also conductive because of the water inside them, which means you might have to poke the alligator clips into the fruit or vegetable to use it as a touchpad. Water is also conductive, but keep in mind that the MAKEY MAKEY Bit is NOT waterproof.
Any kind of insulated wire is also great for giving your MAKEY MAKEY Bit some reach. This is particularly useful if you are working on a larger scale, and want to have touchpads set up throughout a larger space. Instead of wire, you can also use conductive thread, which you can easily find online. The thing to keep in mind about conductive thread is that it is un-insulated, which means that any contact with any point on the thread will complete a connection, and trigger the MAKEY MAKEY Bit.
MAKEY MAKEY OUTPUTS
When using the MAKEY MAKEY Bit, note that the keypad you select (LEFT ARROW, RIGHT ARROW, SPACE/CLICK) will correspond to the output bitSnaps directly across from those keypads.
You can use the MAKEY MAKEY Bit to trigger any output Bits. One thing to keep in mind is that your output will be active only while you complete the connection between the EARTH pad and one (or all) of the three keypads (LEFT ARROW, RIGHT ARROW, SPACE/CLICK) – the output stops as soon as you break the circuit.
For added complexity and interactivity try adding input Bits between the MAKEY MAKEY Bit and the output Bits you want to activate. In this way, you’ll only be able to activate the outputs by both completing a connection on the MAKEY MAKEY Bit AND triggering your input Bits at the same time.
Also make sure to visit MAKEY MAKEY’s website to check out more tips and tricks, as well as some awesome computer programs and games that can you can using your MAKEY MAKEY and other Bits.
Der MakeCode Arcade Editor wurde entwickelt, um es allen, von Anfänger:innen bis zu erfahrenen Videospiel-Enthusiast:innen, zu ermöglichen, Retro-Arcade-Spiele für den Browser oder Handheld-Konsolen zu erstellen. Er besteht aus Drag-and-Drop-Blöcken, die zusammengefügt werden, um Programme zu erstellen. Sie können auch Ihren Code in JavaScript und Python schreiben! Das Kitronik ARCADE ist eine Handheld-Gaming-Plattform, die speziell für die Verwendung mit dem MakeCode Arcade Editor entwickelt wurde. Schreiben Sie Ihre eigenen Spiele und führen Sie sie auf dem ARCADE aus oder laden Sie bereits vorhandene Spiele herunter und geniessen Sie ein voll ausgestattetes Handheld-Spielerlebnis.
Das PicoBoard erlaub die Interaktion mit verschiedenen Sensoren. Mit der Programmiersprache Scrathc lassen sich einfach interaktive Programmer schreiben, die über Sensoren gesteuert werden können. Das PicoBoard verfügt über einen eingebauten Lichtsensor, einen Geräuschsensor, einen Button und einen Schiebepotentiometer und die Möglichkeit 4 zusätzliche Eingänge/Sensoren anzuschließen.
Das PicoBoard wurde für Lehrende und Einsteiger entwickelt und bietet sich dadurch zum Einstieg in den Bereich Programmierung und Auslesen von Sensoren an.
Dem Board liegen 4 Kabel bei (2.5mm Audio auf zwei Krokodilklemmen). Im Lieferumfang befindet sich allerdings KEIN miniUSB-Kabel bei.
Das PicoBoard ist ein Derivat des Scratch Sensor Boards. Mehr Informationen finden dazu und zu den Lizenzen finden sie hier: http://scratch.mit.edu/help/
Lieferumfang: PicoBoard, 4 Silikon-Füsse, 4 Kabel (2.5mm Audio auf zwei Krokodilklemmen)
Das GrovePi+ ist ein System mit Grove 4-Pin Anschlüssen welche den Anschluss von Grove Sensoren direkt an Ihr Raspberry Pi Board erlauben. Dies ist die neuste Version des GrovePi+, kompatibel mit mit Linux, Win10 und Raspberry A+, B, B+ / 2 / 3.
GrovePi+ ist ein einfach zu verwendendes, modulares System für Hardware Hacking mit dem Raspberry Pi. Keine Breadboards und Jumper Wires mehr, einfach Grove Sensor einstecken und sofort loslegen. Für das Grove System stehen über 100 günstige Module wie Sensoren oder Aktuatoren zur Verfügung und können direkt mit Ihrem Raspberry Pi eingesetzt werden. Mit der grossen Auswahl an Grove Sensoren sind die Möglichkeiten mit dem GrovePi+ schier unendlich.
Hinweis: Das Raspberry Pi Board ist nicht enthalten.
CHF 47.16*
Diese Website verwendet Cookies, um eine bestmögliche Erfahrung bieten zu können. Mehr Informationen ...